«Цінність джазу ще належить пізнати. Більшість цікавиться ним лише поверхнево, не вникаючи вглиб його суті» (Stan Getz).
Знаєте, я не найтоповіший експерт у музичній критиці, зокрема, джазу. Я б навіть сказав, що не мав би говорити про джаз… Але хіба молодість не повинна бути авантюрною, сповненою амбітності і нахабності у речах, які розумієш не так добре? Тож я вирішив ризикнути і розповісти про новий альбом Тоні Аллена «The Source».
Тоні Аллен – людина-легенда, яка майже півстоліття створює неймовірні композиції, віртуозно граючи на барабанах. Він, не побоюсь сказати, гордість Нігерії, якщо не цілої Африки, адже в джазовій музиці він безсумнівно кращий! Цього року він вже встиг потішити своїм записом EP з 4 композиціями «A Tribute To Art Blakey». Нарешті з’явився і новий альбом під назвою «The Source». Класичні джазові мотиви з ледь помітним африканським бітом. Його музика приносить відчуття тропічної ночі в старому європейському місті. Все це звучить дуже гармонічно та класично.
Окрім звичної спільної роботи над альбомом Тоні Аллена із композитором та саксофоністом Яном Янкілевичем (Yann Jankielewicz), ми помічаємо нову колаборацію: за кравіші комфортно всівся Деймон Албарн (Damon Albarn). Із цим музикантом Аллен знайомий вже давно: ще з часів, коли фігачив за барабанами для «Blur» та «The Good, the Bad & the Queen».
Композиція «Push And Pull», яка є першою у новому альбомі, задає йому грайливий настрій. Та невдовзі він перетворюється на фанкову бійку духових інструментів між Янкілевичем, Жан-жаком Еланжем (Jean Jacques Elangue) та всією командою. Вони навіть відштовхують Аллена на задній план, поки до кінця композиції не вирішать свою суперечку. А ось із піснею «Ewajo» усе інакше. Вона дуже відрізняється, бо у ній важко відчути такт. Але це не помилка, а ще один доказ, що коли за барабани сідає Аллен, вони звучать особливо та унікально.
Новий альбом «The Source» – це поєднання старого світу із новим, афробіту з класичним джазом. Завдяки Албарну в композиції «Wolf Eats Wolf» тут з’являється навіть синтераторний звук з 70-х років. У альбомі ніби розквітає творчість молодого Аллена, саме в цьому родзинка альбому «The Source»!
Автор: Futura